wtorek, 16 kwietnia 2013

Zdrowy i chrupiący makaron- przepis ekspresowy

Sesja to nie powód by jeść źle i niezdrowo.
Kiedy jednak moje myśli są zajęte przez finanse przedsiębiorstw nie w głowie mam długie czy skomplikowane dania. Co chwilę zerkając na wzory wyjmuję z lodówki:

  • udko ugotowane w wcześniejszej zupie
  • ok. pół szklanki makaronu (również po zupie)
  • marchew
  • kawałek selera
  • oliwę (1 łyżka)
  • pół cebuli
  • 2 łyżki kiełków (całe szczęście mam świeże, strzygę więc moja parapetową hodowlę)
  • 1/2 pora
  • 2 rzodkiewki
  • 4 listki bazylii
  • łyżka soku z limonki
Na patelni podrumieniam mięso obrane z kości. Dodaję pokrojoną w kostkę rzodkiewkę, cebulę, starty na grubym oczku por, marchew i seler. 
Dodaję ugotowany wcześniej makaron. Doprawiam TYLKO pieprzem i porwanymi listkami świeżej bazylii. Delikatnie polewam też sokiem z limonki dla zrównoważenia słodkości marchwi. To skromne doprawienie wystarczy, warzywa same w sobie oferują nam bogaty i różnorodny bukiet smaków. 
Smażąc co jakiś czas mieszam drewnianą łyżką. Proces ten służy głównie podgrzaniu i trwa tylko chwilę. Większość składników jest bowiem albo gotowa, albo jadalna na surowo.
Makaron nakładam do miseczki i zdobię kiełkami kapusty czerwonej. Całość polewam oliwą.

To chyba dobry moment by wrócić do nauki, niestety...

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za komentarz :) Zapraszam ponownie!

Tu mnie znajdziesz

Copyright © 2018 Recenzje na widelcu
| Distributed By Gooyaabi Templates